Заклад дошкільної освіти № 2
Дубенська міська рада, Рівненська область

Положення про академічну доброчесність

 

 

І. Загальні положення

1. Положення про академічну доброчесність (далі Положення) є внутрішнім нормативним актом закладу дошкільної освіти №2 Дубенської міської ради   (далі ЗДО), який забезпечує норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між працівниками закладу, батьками, громадськістю .

2. Дане Положення розроблене на основі Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Положення про заклад дошкільної освіти, Статуту закладу, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Колективного договору та інших нормативних документів, актів чинного законодавства України.

3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності ЗДО (освітній, навчальній, виховній), підтримці особливих взаємовідносин між працівниками, батьками, громадськістю, іншими учасниками освітнього процесу, запобіганні порушення академічної доброчесності.

4. Всі працівники ЗДО №2 Дубенської міської ради усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання посадових обов’язків, формування сприятливого освітнього середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу дошкільної освіти, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

5.Дія даного Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу ЗДО № 2 Дубенської міської ради.

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності

1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу (працівники управління освіти, закладу дошкільної освіти, керівник закладу освіти, представники батьківської громадськості) під час здійснення організації освітньої діяльності закладу та з метою забезпечення довіри до результатів діяльності та творчих досягнень.

2. З метою забезпечення академічної доброчесності необхідно дотримуватись наступних принципів:

демократизму,

законності,

соціальної справедливості,

рівноправності,

професіоналізму та компетентності,

партнерства і взаємодопомоги,

поваги та взаємної довіри, відкритості та прозорості,

відповідальності за порушення академічної доброчесності.

3. Заклад дошкільної освіти № 2 Дубенської міської ради здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

4. Дотримання академічної доброчесності працівниками ЗДО №2 Дубенської міської ради  (педагоги, спеціалісти та технічний персонал) передбачає:

· дотримання норм Конституції України, чинного законодавства України в сфері освіти;
· дотримання загальноприйнятих етичних норм та норм професійної етики;
· уникнення від приватного інтересу та конфлікту інтересів;
· дотримання поваги до всіх учасників освітнього процесу.

5. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками ЗДО №2 Дубенської міської передбачає:

· дотримання Закону України «Про освіту» ( ст.42, 54):
· дотримання норм законодавства України про авторське право та суміжні права;
· дотримання педагогічної етики;
· надання достовірної інформації про методики та результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;
· дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень;
· використання у освітній діяльності лише перевірених та достовірних джерел інформації;
· настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі;
· об’єктивне оцінювання рівня сформованості компетентностей, розвитку вихованців ЗДО.

6. Дотримання академічної доброчесності батьками вихованців ЗДО передбачає:

· дотримання норм Конституції України,

· дотримання статті 55 «Права та обов’язки батьків здобувачів освіти» Закону України «Про освіту»;

· дотримання загальноприйнятих етичних норм;

· дотримання поваги до всіх учасників освітнього процесу.

ІІІВідповідальність за порушення академічної доброчесності

1. Порушеннями академічної доброчесності вважається: плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, обман, продаж професійних текстів, кваліфікаційних робіт, творчих робіт, оформлення досвіду роботи, приписування результатів колективної діяльності або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів осіб, які не брали участь у створенні продукту, хабарництво, необ’єктивне оцінювання.

- Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) творчих результатів , отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань.

Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень. Перевірці на академічний плагіат підлягають: навчальні проекти, кваліфікаційні роботи (проекти) , методичні праці , досвід роботи, конспекти занять, сценарії свят, розваг, а також інтелектуальні матеріали курсів підвищення кваліфікації.

Форми академічного плагіату:

- використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань;

- фрази або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування;

‒ спотворене представлення чужих ідей;

‒ представлення в якості власного твору матеріалу, що був отриманий з Інтернету, або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду / послугу чи соціальні зв’язки.

- Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих методичних матеріалів, як нових результатів.

- Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі .

- Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу .

- Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу.

- Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.

- Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2. За порушення норм цього Положення працівники закладу дошкільної освіти притягуються до відповідальності згідно вимог чинного законодавства України.

3. За порушення правил академічної доброчесності працівники закладу дошкільної освіти притягуються до таких форм відповідальності:

- дисциплінарна;

- адміністративна ;

- відмова у присвоєнні чергової категорії, звання (підтвердження раніше отриманої категорії);

- інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України.

Порушення норм цього Положення може передбачити накладання санкцій, в т.ч. звільнення (пониження) з посади (на посаді) за поданням Комісії з питань етики та академічної доброчесності.

ІV. Організація роботи Комісії з питань етики та академічної доброчесності

1. З метою виконання норм цього Положення в закладі дошкільної освіти № 2 Дубенської міської ради створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі Комісія).

2. Комісія наділяється правом розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції керівнику щодо накладання відповідних санкцій.

3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством у сфері освіти, іншими нормативними актами Міністерства освіти і науки, органів місцевого самоврядування, чинними законодавчими актами України, Положеннями, Статутом закладу дошкільної освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку , іншими нормативними актами ЗДО та цим Положенням.

4. Склад Комісії затверджується наказом директора ЗДО за поданням педагогічної ради ЗДО. Термін повноважень Комісії становить 1 рік.

5. До складу Комісії обов’язково входять: голова (представник) профспілкового комітету закладу, відповідальна особа із питань запобігання корупції, представник педагогічного колективу.

6. Будь-який працівник може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

7. Комісія із свого складу обирає голову, заступника та секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи, рішення тощо. За відсутності Голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідань, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданнях тощо здійснює секретар.

8. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання можуть бути чергові, що проводяться у терміни визначені планом роботи та позачергові, що скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.

9. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини складу комісії. У разі рівного розподілу голосів – голос Голови (Головуючого) є вирішальним.

10. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар.

11. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу на зборах трудового колективу.

12. Будь-який працівник, представник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутись до Голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б, контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.

13. На засідання Комісії запрошується заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Кодексу академічної доброчесності.

14. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення . Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

15. Повноваження Комісії:

- одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

- залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;

- проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики працівників дошкільного закладу освіти №3;

- готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в діяльність закладу;

- надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення;

- інші повноваження відповідно до вимог чинного законодавства України та локальних нормативних актів.

V. Етичні норми академічної діяльності педагогічних працівників

1. Педагогічний працівник має дотримуватися морально-етичних норм і правил поведінки академічної доброчесності, зокрема

-сприяти становленню та розвитку партнерських відносин між учасниками освітнього процесу;

-сприяти формуванню та поширенню позитивного іміджу закладу дошкільної освіти;

-шанобливо ставитися до державної символіки, символіки закладу дошкільної освіти;

-зберігати та примножувати славні традиції закладу дошкільної освіти;

-виявляти толерантність та повагу до релігії, культури, звичаїв і традицій батьків, співробітників закладу дошкільної освіти усіх національностей;

-дотримуватися культури зовнішнього вигляду та культури спілкування;

-глибока повага до особистості кожної дитини, у тому числі дитини з особливими освітніми потребами, та її підтримка в усіх сферах життєдіяльності не допускати психологічного або фізичного насильства над дитиною, будь-яких проявів булінгу;

-не принижувати будь-яким чином гідність педагога, не допускати навмисного перешкоджання освітній діяльності членів колективу та психологічного тиску на них;

-допомагати співробітникам закладу, що опинилися у складних життєвих обставинах;

 

VІ. Попередження академічної доброчесності

1. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в закладі, використовується наступний комплекс профілактичних заходів:

- ознайомлення кожного працівника при прийомі на роботу з даним Положенням під підпис;

- ознайомлення працівників з цим Положенням;

- інформування працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики;

- розповсюдження методичних матеріалів;

- оприлюднення даного Положення на офіційному сайті ЗДО №2 Дубенської міської ради;

- посилення контролю щодо правильного оформлення посилань на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей тощо під час підготовки (написання) творчих робіт, довідок, звітів, доповідей, розпорядчих документів;

- експертна оцінка та (або) технічна перевірка (за допомогою спеціалізованих програм у разі її встановлення) щодо ознак академічного плагіату в творчих роботах, що подаються на конкурси (атестаційні комісії) вищого рівня.

VIІ. Заключні положення

1. Це Положення затверджується рішенням педагогічної ради та вводиться в дію наказом директораЗДО № 2 Дубенської міської ради.

2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради та вводяться в дію наказом директора ЗДО № 2 Дубенської міської ради .

3. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність.
Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.

4. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.
 

5. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписом членів педагогічного
колективу. 

 

Погода в Україні

 

 

Логін: *

Пароль: *